Home Sanatate Exercitii recomandate pentru eliminarea durerilor de spate, de cap, de ceafa

Exercitii recomandate pentru eliminarea durerilor de spate, de cap, de ceafa

cele mai bune filme din toate timpurile

Dureri de spate, de ceafa sau de cap? Cine nu s-a confruntat cu ele macar o data? Generatia de azi este chiar cea mai afectata. Sedentarismul este una dintre cauze. De asemenea, suprasolicitarea ochilor, purtatul tocurilor, pozitiile incorecte la calculator, la birou, butonatul telefonului si privitul in jos spre el, ore in sir sau alta activitate pe care o efectuam pot duce in timp la dureri cervicale, lombare si de cap. 

Doar medicul specialist este cel care poate diagnostica corect aceste afectiuni si iti poate recomanda exact ce e de facut pentru a scapa de ele.

Unele dintre aceste dureri sunt mai persistente, altele mai putin dureroase. Cert este ca atunci cand apar, iti dau mari batai de cap. Iar studiile arata ca persoanele care au avut  dureri persistente de cap, s-au confruntat sau se vor confrunta cu siguranta si cu cele de spate. Acestea doua avand o stransa legatura intre ele.

Un tratament eficient impotriva durerilor de spate, de ceafa sau de cap, inca nu s-a descoperit, insa exista unele exercitii care au dat rezultate. Secretul este ca ele sa fie efectuate zilnic si corect.

Iata cateva exercitii care pot corecta sau ameliora aceste probleme:

Exercitii pentru durerile cervicale si lombare

  • Exercitii de stretching

Cele mai indicate exercitii, care te pot scapa in timp de durerile cervicale si lombare sunt cele de stretching, de intindere a muschilor. Aceste exercitii presupun intinderea corecta a coloanei si a muschilor lombari, in asa fel incat sa fortezi la maximum acesti muschi, pana simti o usoara durere a spatelui.

De asemenea, exercitiul care presupune flexarea corpului inainte, pana cand simti o intindere confortabila in aceasta pozitie este si el recomandat. Pentru o coloanal sanatoasa, exercitiile trebuie facute intre 5 si 10 minute zilnic.

  • Exercitii de intarire a muschilor spatelui

Mersul pe jos timp de 30 de minute zilnic este bun nu doar pentru a mentine o stare de sanatate buna, ci reprezinta un tratament bun pentru coloana. 

Alergatul, patinajul, innotul sau echitatia sunt alte activitati sportive, care fac adevarate minuni pentru coloana.

Pentru sanatatea coloanei este indicat sa mentineti pozitia corecta a spatelui. Cand stati la calculator, in timpul mersului sau cand stati in picioare, adoptati o pozitie dreapta, nu cocosata. Puteti chiar forta aceasta pozitie, incordand muschii spatelui.

Cand stati pe scaun, mentineti picioarele pe podea, iar spatele sa fie rezemat de spatarul scaunului. Daca spatarul este curbat, puteti introduce intre spatar si spatele scaunului un prosop rulat sau o rola, pentru o pozitie corecta.

  • Dormitul in pozitia corecta

Felul in care dormi spune multe despre tine si poate afecta sau nu coloana. Astfel, in cazul in care dormi pe o parte, ataseaza o perna intre picioare, iar daca dormi pe spate pune sub genuchi o perna. Pentru sanatatea coloanei cervicale, somnul pe burta nu este recomandat deloc.

Meditatia, yoga sau pilates sunt alte exercitii eficiente pentru relaxarea si intinderea coloanei lombare. Aceste activitati sunt de ajutor pentru relaxarea spatelui si pun in miscare muschii incordati ai spatelui.

  • Masajul

O sedinta de masaj, pe saptamana, timp de trei luni, dar efectuata de un kinetoterapeut poate ajuta la ameliorarea durerilor de spate. Asigura-te doar ca mergi cu regularitate la un specialist autorizat.

Exercitii pentru migrene 

S-a descoperit ca automasajul cu ulei esential, efectuat zilnic, timp de 5 minute, este mai eficient decat orice pastila de cap. Iata cateva exercitii:

  • Masajul circular, in centrul fruntii si in mai multe puncte importante ale capului, precum: frunte, ceafa, tample si crestetul capului este eficient impotriva durerilor de cap. Miscarile se fac circular, cu ambele maini. Nu te ingrijora daca senzatiile de durere se accentueaza, inseamna ca sunt atinse acele puncte reflexogene care deranjeaza. Masajul trebuie repetat de 3 ori pe zi.
  • Un alt exercitiu de ajutor pentru durerile de cap ar fi masajul prin apasari usoare, circulare cu pernutele degetelor, baza gatului, barbie spre pometi, cu ambele maini.
  • Masajul din crestetul capului inspre frunte, spre pometi si pana sub nas, este un alt exercitiu eficient pentru migrene. Masajul se face tot cu pernutele degetelor, circular, cu ambele maini.

Pentru a preveni alte complicatii, specialistii recomanda minimum sapte ore de somn, dar si un regim alimentar corect.

In cazul in care nici dupa efectuarea corecta si cu regularitate a acestor exercitii, starea de sanatate nu se imbunatateste este recomandat sa mergeti la un medic specialist.

Incarca mai multe articole
Incarca mai multe articole de Roxana Matei
Load More In Sanatate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vezi si acest articol

Infectie urinara – simptome, cauze si tratament

Prin infectie urinara se intelege o afectiune care se poate manifesta in oricare dintre or…