Home Recomandari 7 beneficii pentru sanatate pe care le poate oferi practicarea sporturilor de iarna

7 beneficii pentru sanatate pe care le poate oferi practicarea sporturilor de iarna

Desi te poti gandi ca iarna este un anotimp in care nu mai poti sa te bucuri de plimbari si de miscare, acest lucru este total gresit. Chiar daca pe perioada iernii vremea nu este tocmai prietenoasa, exista anumite sporturi pe care le poti practica si care pot ajuta semnificativ la imbunatatirea sanatatii fiecaruia dintre noi, fie ca este vorba despre adulti sau copii.

Acestea sporturi, precum schi, alpinism sau snowboarding, chiar si patinaj, pot face ca o vacanta de iarna sa fie una mai degraba distractiva si cu multe activitati. Copiii sunt cei care se bucura in special de aceste lucruri si este recomandat sa mearga chiar si in tabere de ski pentru copii.

Cele mai importante beneficii pe care practicarea sporturilor de iarna vi le poate oferi:

Imbunatatirea rezistentei

Unul dintre cele mai mari avantaje pe care le poti obtine in urma efectuarii unui sport de iarna se refera la imbunatatirea rezistentei. Avand in vedere ca orice sport specific acestui anotimp presupune o activitate intensa, poate fi o adevarata provocare, deoarece implica mai mult efort. Astfel, corpul se va obisnui cu acest nivel de exercitiu si va capata mai multa rezistenta.

O stare mentala mai buna

Desi in mare parte ai putea zice ca este vorba despre dezvoltarea abilitatilor fizice si imbunatatii intregului organism, sporturile de iarna te ajuta considerabil si in ceea ce priveste starea ta psihica. Astfel, pe langa faptul ca te bucuri de peisajul superb si faci miscare, datorita faptului ca te concentrezi mai bine si te deconectezi de la problemele de zi cu zi, vei observa faptul ca vei ajunge acasa mai relaxat si cu o stare mentala mai buna.

O flexibilitate mai buna

Atunci cand practici diferite sporturi de iarna este necesar sa iti folosesti tot corpul, inclusiv membrele si capul. Acest lucru va contribui la cresterea flexibilitatii si te va ajuta sa scapi de anumite incordari pe care le resimti in general de la sedentarism.

Arderea de calorii

Daca iti doresti sa slabesti, desi te gandesti ca in sezonul rece nu prea poti face asta, practicarea de sporturi de iarna te poate ajuta sa arzi caloriile prin faptul ca depui mai mult efort, in special daca urci pe munte. O zi pe partia de schi te poate ajuta sa obtii rezultate bune in ceea ce priveste slabitul.

Productia de vitamina D in organism

In timpul iernii, nu ne putem bucura atat de mult de soare si beneficiile pe care acesta ni le poate oferi organismului. Asadar, daca alegi sa practici sporturi de iarna, te vei expune mai mult timp la lumina zilei si astfel te poti bucura de zilele acelea insorite. Datorita acestui lucru, corpul tau este ajutat sa produca vitamina D, benefica pentru intarirea muschilor si oaselor.

Dezvoltarea echilibrului

Unele sporturi, precum schiatul, necesita un anumit echilibru si o anumita coordonare a mainilor si picioarelor. Astfel, in urma efectuarii mai multor antrenamente vei putea reusi sa dobandesti capacitati motrice care te pot ajuta ulterior si in alte activitati.

Imbunatatirea capacitatii de a socializa

Desi te poti gandi ca nu este vorba despre sanatate, socializarea este foarte importanta pentru orice persoana pentru ca ajuta considerabil la imbunatatirea capacitatilor de a relationa, mai pe scurt asupra sanatatii mintale. Ocazia de a face sporturi in natura, iarna vine si cu avantajul de a cunoaste persoane care au aceleasi pasiuni ca si tine.

Incarca mai multe articole
Incarca mai multe articole de Loredana Mihai
Load More In Recomandari

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vezi si acest articol

Sfaturi despre cum sa creati o baie relaxanta

Aveti o baie relaxanta sau este intunecata si murdara? Va puteti transforma baia intr-un s…